۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

قطع دست راهنمای ایرانی یک خبرگزاری خارجی با قمه

آدينه، 8 مرداد ماه 1389 برابر با 2010 Friday 30 July

 آزاده معاونی از گزارشگران مجله تايم و نويسنده چند کتاب در مورد وقايع اخير ايران از جمله «ماه عسل در تهران» در تحليلی در مجله «فارين پاليسی » کوشيده است زوايای کمتر آشنای حوادث سياسی و اوضاع اجتماعی ايران را برای خوانندگان غربی بازگو کند.
به گفته وی برای درک درست حوادث و رويدادهای مهم ايران ضروری است که به اتفاقات کوچک توجه کرد و از اخباری که ظاهرا غيرمهم به نظر می رسند باخبر بود.
نويسنده تحليل «فارين پاليسی» در آغاز اين گفتار يادآوری می کند که در ماه ژوئيه ۲۰۰۹ در جريان ناآرامی های سياسی تهران، نيروهای شبه نظامی و بسيج با قمه دست يک راهنمای ايرانی که برای يک خبرگزاری خارجی کار می کرد را قطع کردند. اين موسسه رسانه ای خارجی برای اينکه جواز فعاليت و دفتر کار خود را در تهران از دست ندهد در مورد اين حادثه سکوت کرد.
اين يک حادثه دردناک منحصر به فرد نبود. در جريان حوادث پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری و تظاهرات و حرکاتی که به جنبش سبز معروف شد موانع بسيار بزرگی برای فعاليت رونامه نگاران و خبرنگاران ايجاد شد به طوری که اکنون کسب اخبار دقيق و درست از ايران کار تقريبا ناممکنی است.

۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

اعدام سه تن دیگر در اهواز؛ بیش از یکصد اعدام در 3 ماه

سه شنبه، 5 مرداد ماه 1389 برابر با 2010 Tuesday 27 July

 حکم اعدام سه تن از زندانیان زندان کارون اهواز صبح دیروز در شهرستان اهواز اجرا شد.در تاریخ 4 مرداد 89، حکم اعدام سه تن از زندانیان محبوس در زندان کارون اهواز اجرا شد. از سوي دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و حکم صادره درخصوص آنان از سوي دادستاني کشور تاييد شده بود.
بنا به آمار ارائه شده از سوی واحد آمار،نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 100 نفر در ایران اعدام شدند.

۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

فروش دختران خردسال در حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی

یکشنبه، 3 مرداد ماه 1389 برابر با 2010 Sunday 25 July

اين يک نمونه تکاندهنده از هزاران موردى است که هر روزه در حاکميت سیاه و ننگین جمهوری اسلامی رخ مى دهد.
 دختربچه ۹ ساله که پدرش او را در قبال خريد مقدارى موادمخدر به يکى از دوستان قاچاقچى خود فروخته است در بيان داستان بغرنج زندگىاش گفت: پدرم به موادمخدر اعتياد دارد و مادرم نيز ۲ سال قبل بهخاطر قاچاق ترياک دستگير شد و به زندان افتاد. من نتوانستم مثل دوستانم درس بخوانم و بعد از زندانى شدن مامان، زن غريبهاى که به خانه ما رفت و آمد داشت مرا به کريستال معتاد کرد. ۱۰ روز قبل پدرم مرا همراه خود به خانه يکى از دوستانش که از او مواد مخدر مىخريد برد و گفت: دخترم اين جا منتظر باش و با بچههاى عمو بازى کن، زود برمىگردم. من که قول داده بودم دختر خوبى باشم صورتش را بوسيدم و گفتم فقط زودتر بيا تا به خانه برگرديم. آن روز بابا با عجله رفت اما ديگر از او خبرى نشد و دوست پدرم در اين چند روز جلوى چشم همسرش مرا آزار و اذيت کرد و تازه مىخواست مرا در اختيار مشتريان موادمخدر که به خانه او رفت و آمد داشتند قرار دهد. ديشب دلم خيلى گرفته بود و دعا مىکردم راه فرارى پيدا کنم. ناگهان متوجه شدم در خانه باز مانده است. من خيلى سريع بيرون آمدم و پا به فرار گذاشتم.



۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

اجرای حکم وحشیانه قطع دست پنج نفر در همدان

پنجشنبه، 31 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Thursday 22 July

دادستان همدان از اجرای حکم قطع دست 5 شهروند به اتهام سرقت در زندان مرکزی همدان خبر داد
وی در خصوص مشخصات سارقین به خبرگزاری ایلنا گفت: 5 سارقی که حکم قطع ید آنها امروز در زندان مرکزی همدان اجرا شد میانگین سنیشان بالای 25 سال بوده است.
بیگلری هدف از اجرای حد سرقت را متنبه شدن خود سارق و همچنین عبرت آموزی افراد دیگر بیان کرد.
وی در خصوص اجرا نشدن حکم در ملاء عام اظهار داشت: در طول تاریخ ملت شیعه مظلوم واقع شده و استکبار جهانی از اجرای این حکم سو استفاده می کند و ادعا دارد که ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند.
حدود سه هفته پیش نیز رسانه های حکومتی از قطع دست فرد دیگری در شهرستان ملایر خبر داده بودند.



۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

دستکم بیست نفر تا کنون در تیرماه اعدام شدند

دوشنبه، 28 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Monday 19 July

 روز گذشته سه تن از زندانیان زندان مرکزی کرمان و یک تن نیز در شهرستان شیروان، استان خراسان شمالی اعدام شدند.
با احتساب اعدام در ملاعام امروز در شهر اهواز بنا بر آمار ارائه شده توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تعداد اعدامیان تیر ماه به 20 تن رسیده است.







۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

اعدام پنج تن در زندان مرکزی ارومیه

آدينه، 25 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Friday 16 July

صبح گاه روز گذشته پنج شنبه 24 تیرماه، پنج شهروند در محوطه ی زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.
بنا به گفته منابع آگاه ،نام افراد اعدام شده فیصل ساعدی ، کرم عزیزی ،امید نورانی ،عبدالرحمان رندی وعلی ساربان می باشند.



۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

تجاوز، جنايت، ننگ بر اين ولايت - برای الناز بابازاده

یکشنبه، 20 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Sunday 11 July

باز هم طشت چرک آلود ولايت از بام افتاد و کوس بد آهنگ رسوايی حکومت بر بامها نواخته شد.الناز بابازاده تا به امروز آخرين قربانی است که به دست ولايت مداران بعد از تجاوز جنسی به قتل رسيد. روزی نيست که از گوشه و کنار سرزمين بلا خيز ايران خبری ناخوشايند مخابره نگردد، که تنها و تنها يکی از همين خبرها برای سلب مشروعيت از حکومت اسلامی کافی نباشد. حکم سنگسار، اعدام جوانان،تجاوز جنسی و.... که همه اينها در حکومتی انجام ميگيرد که داعيه نمايندگی امام زمان را دارد. به تعبير احمد کسروی که ميگفت: دست جنايتکار را نبايد قطع کرد،بايد ريشه را خشکاند. ترديدی نيست که ريشه نهال اين همه جنايت و تجاوز را غير از درون بيت رهبری،در هيچ کجای ديگر نبايد جست. ديگر همه به نيکی ميدانند که تجاوز جنسی به عنوان يک اصل، در قاموس جمهوری اسلامی نهادينه شده. برای ندا آقاسلطان و ترانه موسوی مستندها و مصاحبه های دروغين ساختند-پرونده های شکايت تجاوزات را دروغ انگاشتند-مصاحبه های تصويری قربانيان تجاوز(مريم صبری و ابراهيم شريفی) را جوسازی رسانه های بيگانه خواندند- جنايت کهريزک را افسانه فرض کردند- ضرب و شتم فرزند کروبی و تهديد وی به تجاوز را در مسجد توهم ناميدند- نامه همسر کروبی در ارتباط با شکنجه و تجاوز در زندان را به هيچ انگاشتند- اما ميخواهم بدانم،با رسوايی تجاوز و قتل الناز بابازاده چه ميکنند؟ آيا باز هم بايد منتظر مستند يا مصاحبه اي دروغين بود؟ رژيمی که در ديد تمام ملت ايران و جهان کشف عورت شده،ديگر چيزی برای از دست دادن ندارد به همين خاطراست که سنگ ها را بسته و سگ ها را رها کرده است. و اگر زمانی به مثابه گربه اي روی جنايت خود خاک ميريخت، امروز در تمامی خيابانهای شهر فضله ميکند بی آنکه روی آنرا بپوشاند. از حکومتی که والی ان خامنه اي،وسربازان گمنام امامش، گمنامين بدنام و متجاوزين به نواميس مردم، ازاين بيش انتظاری نيست.باشد که آيندگان بخوانند و بدانند که استبداد دينی منحوس ترين استبدادهاست، که در آن هر جنايتی رنگ آسمانی به خود ميگيرد که هيچ اعتراضی به آن وارد نيست. حکومت فاشيستی اسلامی ايران در اين سی سال به همه جهانيان ثابت کرد که مستبد ترين استبداد هاست، که روی تمامی استبدادها را سفيد کرده است. چه کسی ميگويد که گرانی اينجاست؟ دوره ارزانيست- چه شرافت ارزان- تن عريان ارزان- و دروغ از همه چيز ارزانتر- و چه تخفيف عظيمی خوردست قيمت يک انسان!!



۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

خطر اعدام برای یک نوجوان بلوچ

شنبه، 19 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Saturday 10 July

یک نوجوان بلوچ که هفت ماه قبل توسط نیروهای امنینی ربوده شد، در خطر اعدام قرار دارد.
 محمد صابر ملك ريسي فرزند مولوي داد رحمان سربازی، 15 ساله و اهل شهرستان سرباز، به اتهام همکاری با یک گروه معاند نظام بازداشت شده است.ماموران امنیتی محمد صابر ملک را تحت فشار قرار داده اند تا به ارتباط با یک گروه معاند نظام به نام جندالله اعتراف نماید، آن ها هم چنین در تماس با خانواده وی از ایشان خواسته اند در صورت عدم معرفی برادر بزرگ وی که در گروه جندالله عضویت دارد وی را اعدام خواهند کرد.
شایان ذکر است، مسئولان قضایی علی رغم گذشت هفت ماه از بازداشت اين زنداني، تاکنون هیچ حکمی ائم از قرار بازداشت موقت یا حکم دادگاه، برای وی صادر نکرده اند.

۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

یک بازاری 68 ساله امروز کشته شد

چهارشنبه، 16 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Wednesday 07 July


یک بازاری 68 ساله توسط نیروهای امنیتی امروز ظهر در بازار پارچه کشته شد

***

خبر موثق / لحظاتی پیش عزیزالله کاشانی پارچه فروش صاحب نام در پی حمله تعدادی بسیجی در بازار که با چاقو به شدت به ایشان حمله کردند در بیمارستان جان سپرد

۱۳۸۹ تیر ۱۵, سه‌شنبه

هشت سال و نيم زندان به خاطر شركت در تظاهرات

سه شنبه، 15 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Tuesday 06 July

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: پروین جمالزاده شهروند تهرانی و از بازداشت شدگان روز عاشورا است که در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
این حکم که روز گذشته به این شهروند زندانی ابلاغ شد موجب شگفتی وی، وکیل مدافع و نزدیکانش شد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، صدور این حکم سنگین در حالی است که پروین جمالزاده که هم اکنون در بند نسوان زندان وین به سر می برد، تمامی اتهامات خود را رد کرده بود.
از جمله اتهامات وارده به این زندانی گمنام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی، اخلال در نظم عمومی، توهین به مقدسات و توهین به رهبری بود که با وجود رد صریح کلیه آنها قاضی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران اتهامات را وارد دانسته و جمعا متهم را به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوئم نمود.
صدور چنین حکم سنگینی در حالی صورت می گیرد که تنها چند هفته قبل، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در دیداری با جمالزاده از تداوم بازداشت وی ابراز تعجب کرده و قول مساعد داده بود تا وی به زودی با مناسب ترین قرار ممکن آزاد شود. دادستان تهران همچنین افزوده بود که با توجه به محتویات پرونده، رای سنگینی برای وی صادر نخواهد شد. اما برخلاف گفته های دادگاه انقلاب تهران علاوه بر عدم تبدیل قرار چنین حکم سنگینی را نیز صادر نموده است.
لازم به ذکر است که از ابتدای ماه جاری پروین جمالزاده با ضعف جسمانی شدید روبرو بوده و از وضعیت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست و با این حال مسئولین امر از رسیدگی به وضعیت پزشکی وی نیز خودداری می ورزند.

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

اعدام دو تن دیگر در زاهدان به اتهام محاربه

یکشنبه، 13 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Sunday 04 July

 دو شهروند بلوچ به نام های "امان اله پوريان فرزند ملنگ" و "يونس رحماني فرزند رئيس" سحرگاه یکشنبه سیزدهم تیرماه، به اتهام "محاربه و افساد في الارض" اعدام شدند.
بر اساس گزارش دادگستری سیستان و بلوچستان، احکام اعدام این دو تن که توسط داگاه انقلاب صادر شده بود در محوطه زندان مرکزی زاهدان به اجرا در آمد.
گفته می شود این احکام توسط مراجع عالی قضایی نیز تایید شده بود.
دادگاه برخی اتهامات نظیر تیراندازی، آدم ربایی و راهبندان مسلحانه در ایرانشهر را به این افراد منتسب کرده است که هیچ گونه از این اتهامات توسط منابع رسمی تایید نشده اند.

۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

اجرای حکم قطع دست در ملایر

شنبه، 12 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Saturday 03 July

این فرد به اتهام سرقت دستگیر شده بود وبراساس حکم مرجع قضایی، به قطع دست محکوم شد.

به گزارش سایت حقوق بشر ایران به نقل از روزنامه ی کیهان حکم صادره با حضور مسئولان قضایی ملایر و نمایندگان اجرای احکام دادگستری استان همدان، به اجرا درآمد.
گفتنی است قطع عضو یکی دیگر از مجازاتهای وحشیانه ای است که حکومت ایران برای ایجاد وحشت در جامعه اجرا می‌کند.



۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

اسامی زندانیان سیاسی در زندان مخوف رجائی شهر


آدينه، 11 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Friday 02 July


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بر اساس اطلاعات دریافتی از زندان رجائی شهر کرج، اسامی اکثر زندانیان سیاسی که در این زندان به سر می برند ، فاش شد. اسامی زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج به شرح زیر است:

بند ۴
علی صارمی، محکوم به اعدام
محمد علی منصوری،محکوم به ۱۷ سال زندان
صالح کهندل،محکوم به ۱۰ سال زندان
سعید ماسوری، محکوم به حبس ابد
هود یازرلو،محکوم به ۳ سال
میثلق یزدان نژاد، محکوم به ۱۳ سال
علی مویدی،محکوم به ۳ سال
افشین بایمانی، محکوم به حبس ابد
سید مهدی فطرت، محکوم به ۳ سال
کریم معروف عزیز، محکوم به حبس ابد
حسن طفاح،محکوم به ۱۵ سال
شیر محمد رضایی ۴ سال

بند ۶

رضا جوشن، محکوم به یک سال
شهرام پورمنصوری، محکوم به ابد
ناصح یوسفی، محکوم به ۵ سال
اسماعیل اردویی،محکوم به ۱۵ سال

بند ۵

فرهنگ پورمنصوری، محکوم به حبس ابد

بند یک

بهروز جاوید تهرانی،محکوم به ۹ سال

بند زنان

کبری بنا زاده،محکوم به ۵ سال
زهرا جوشن، محکوم به یک سال

بند ۳

منصور رادپور، محکوم به ۸ سال
منصور اسانلو،محکوم به ۵ سال
علی رضا کرمی خیرآبادی، محکوم به اعدام
حشمت الله طبرزدی، بلاتکلیف
مصطفی اسکندری، بلاتکلیف
مسعود باستانی، بلاتکلیف
احمد زیدآیادی، بلاتکلیف
مهمدی محمودیان، بلاتکلیف
رضا رفیعی، بلاتکلیف
بهنام فیوجی، بلاتکلیف
رسول بداغی، بلاتکلیف
عیسی سحرخیز، بلاتکلیف
داوود سلیمانی، بلاتکلیف

۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

آمران و عاملان جنایت کهریزک باید در دادگاهی علنی محاکمه شوند

آدينه، 11 تیر ماه 1389 برابر با 2010 Friday 02 July

آمران و عاملان جنایت کهریزک باید در دادگاهی بی طرف و علنی محاکمه شوند

سازمان قضایی نیروهای مسلح رژیم روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که دادگاه نظامی شماره یک تهران رای خود درباره 12 تن از متهمان پرونده کهریزک را اعلام کرده است. طبق رای دادگاه نظامی، دو تن از متهمان این پرونده به اتهام ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی به قصاص نفس محکوم شده اند.

بر اساس همین اطلاعیه، 9 متهم دیگر پرونده به اتهامهای مختلف به مجازاتهایی چون حبس، پرداخت دیه و جزای نقدی، برکناری موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم شده و یکی از متهمان نیز به دلیل احراز نشدن جرم، از اتهامات وارده تبریه شده است. این درحالی است که دادگاه مزبور غیر علنی و سیر دادرسی آن کاملن مخفیانه انجام شده است. هیچ یک از شاکیان و یا وکیلهای آنان در جریان این دادرسی قرار نداشته و نام متهمان مشخص نیست. معلوم نیست آیا کسانی که در این دادگاه محاکمه شده اند عاملان همان جرایمی هستند که در گزارش کمیته ویژه مجلس و افشاگریها علنی شده بود یا رژیم بار دیگر دست به برپایی یک مضحکه زده تا صداهایی که در این مورد بلند است را بخواباند.

در این دادرسی که سازمان قضایی نیروهای مسلح از آن دم می زند، هیچ نامی از آقای دکتر رامین پوراندرجانی، پزشک کهریزک برده نشده است. پوراندرجانی یکی از کسانی بود که با "اعضا کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات" ملاقات کرده و از اتفاقاتی که در بازداشتگاه کهریزک افتاده بود پرده برداشت. او چند روز بعد به وضع مشکوکی در گذشت. ابتدا مقامهای رژیم علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند و سپس مشخص گردید او توسط سمی که در غذایش ریخته شده بوده، مسموم شده است. وی به اعضای کمیته مجلس گفته بود: "از سوی مسوولان کهریزک تهدید شدم که در صورت توضیح علت جراحتهای وارده بر مجروحان کهریزک از ادامه زندگی باز خواهم ماند."

در حالیکه در نامه منتشر شده توسط مهدی کروبی به رفسنجانی تاکید شده بود که بسیاری از بازداشت شدگان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، معلوم نیست که آیا کسانی به این جرم محاکمه شده اند یا خیر. کمیته ویژه مجلس ملاها در گزارش خود تاکید کرده بود که سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران یکی از متهمان و مسببان این بی شرمی است. همچنین پاسدار احمدی مقدم و جانشین او رادان نیز از جمله کسانی بودند که نامشان در این پرونده بارها برده شده است اما در جریان دادرسی به شیوه دستگاه قضایی رژیم ولایت فقیه هیچ نامی از این افراد نیست و آنان اصلن به دادگاه کشانده نشده اند. پاسدار احمدی مقدم درباره نقش خود و دستگاه تحت امرش گفته بود: "مسوولانی از پليس که در کهريزک نقش داشته‌اند، حداکثر اتهامی که متوجه شان است ضعف در نظارت و سهل‌انگاری در انجام وظيفه است وگرنه آمريت و يا دستور نه تنها به اثبات نرسيده بلکه، ثابت شد که چنين آمريتی نبوده است."

اما آقای جوادی فر، پدر یکی از کسانی که در کهریزک به قتل رسید، درباره حکم دادگاه نظامی و اعدام دو متهم آن می گوید: "مجازات این متهمان، کشته شدگان را به زندگی باز نمی گرداند اما اعضای خانواده کشته شدگان خواهان شناسایی و محاکمه آمران بدرفتاری در بازداشتگاه کهریزک هستند."

آقای جوادی فر و اعضای خانواده کشته شدگان به درستی خواهان محاکمه آمران این جنایت هستند. رژیم ولایت فقیه نمی تواند با برگزاری یک دادگاه غیر علنی و اعلام حکم اعدام دو تن از متهمان نامشخص، پرده بر جنایت آمران این پرونده بکشد. دادگاه متهمان کهریزک باید علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود. آمران این جنایت باید به دادگاه کشیده شوند و در پیش چشم افکار عمومی محاکمه گردند. حکم اعدام عملی غیر انسانی و وحشیانه است. خواست تمامی مردمی که سالهاست حق شان در بیدادگاه های رژیم پایمال شده است، برچیدن بساط آدمکشی و قتل آگاهانه است. مجازات اعدام نمی تواند درمان درد بی عدالتی ای باشد که رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی سالهاست بر مردم ایران روا می دارد.

اعدام اجرای عدالت نیست، قتل عمد دولتی و وحشیانه است. برگزاری دادگاه هایی علنی، بی طرف و انسانی و کشاندن آمران جنایتهایی همچون کهریزک به آن و محاکمه عادلانه با حضور هیات منصفه خواست عمومی مردم است.